Reviews of m/s Natalia – Royal Line (137)
Read what people think about m/s Natalia – Royal Line. All restaurant reviews are written by verified Quandoo diners. Learn more about m/s Natalia – Royal Line before you go by getting tips and ratings from other restaurant-goers. With real-life reviews, you can see what other diners loved about m/s Natalia – Royal Line and book a table with confidence!
137 reviews
137 reviews
- Most recent
- Highest rated
- Lowest rated
Alkupala erinomainen mutta pääruoka jätti toivomisen varaa sekä vesi pitäisi automaattisesti kuulua hintaan. 3,50€ puolen litran pullosta on mielestäni aika kova hinta sekä myös kahvi/tee 3,50€ kuppi. Kuulutukset kuului hyvin sisälle mutta perälle ulkokannelle eivät. Aihe kieltolaki oli mielenkiintoinen mutta ehkä jakaisin myös asiakkaille jonkin sortin esitteen.
Ruoka oli hyvää ja palvelu toimi. Risteilyn menomatka viehättävä, mutta paluu hieman tylsä.
Selostus ei kuulunut paljoa ja tällö kertaa ei ollut vihkosia tai kieltolakipapereita risteilyllä. Seisovapöytä oli hyvä, mutta skagen uupui jostain syystä kokonaan. Vasikka oli hintaansa nähden pieniannos. Asiakaspalvelu oli hyvää ja nopeaa.
Buffet oli toimiva ja maukas. Erityiskiitos todella ystävälliselle ja palveluhenkiselle kapteenille miehistöineen. Reitti oli kaunis, lämmin suositus.
Kiva risteily, hyvä ruoka ja ystävällinen palvelu! Kuulutukset kuuluivat välillä vähän huonosti.
Hyvä fiilis jäi paikasta. Kala-annos ehti vähän jäähtyä ennen tarjoilua, mutta oli silti maukasta.
Vähän hassu aika lounaalle klo 17 mutta muuten hyvä kokemus.
Ystävällinen, hyväntuulinen henkilökunta. Alkupaloja oli runsaasti. Pääruoka oli melkein kylmää, varsinkin vihannekset.☹️Jälkiruoka maukas. Maisemat hulppeat…. Piti olla erityistä paikalla olleiden purjelaivojen suhteen, mutta selostuksessa EI MITÄÄN niistä ja reittikään ei mitenkään erilainen.???!!!
Reitinvarrella olisi voitu kertoa missä mennään esim. saarien nimiä tai muuta reitistä.
Siisti paikka, todella hyvä lounas ja ystävällinen palvelu. Voin suositella.
Selostus olisi voinut olla kovemmalla, eipä tullut pyydettyä. Tarjoilijapoika Huippu!
Alun pienten hankaluuksien jälkeen henkilökunta hoiti tilanteen upeasti. Erittäin hyvä ruoka!
Hyvä kokemus. Maistuvaa ruokaa riittävästi. Siisti laiva. Ystävällinen henkilökunta. Suosittelen
Savustettu siika alkuruokapöydässä loistava. Kuha pääruokana erinomaisen maistuvaa. Bravo, bravo !!
ruoka hyvää.mukava henkilökunta.kauniit maisemat.laiva siisti ja erittäin puhdas miellyttävä matkustaa tulemme uudestaan.
Mukava kokemus, jonka varmasti teen toistekin. Turistilaivassa on ilman muuta oltava kielitaitoisia työntekijöitä, mutta suomen kielen osaaminen palveluammatissa pitäisi olla muun kielitaidon ohella pakollista. Selostus jäi pahasti muun metelin alle, jutut varmasti mielenkiintoisia.
Olimme 3 henk. "kieltolaki-iltana", mitta jo klo. 17.00, joten saimme ihan henkilökohtaista palvelua kolmelta tarjoilijalta ruokailussa. Salongissa ei muita ruokailijoita ollut, se ei meitä haitannut.
Kaikki sujui. Henkilökunta osasi asiansa ja olivat ystävällisiä. Tasaista menoa.
Hiukan mauton ruoka, buffassa melkein koko ajan joku loppu. Ystävällinen palvelu.
Meitä oli kolme kaverusta varannut buffet-pöydän. Mutta yksi kavereista juuttui taksissa ruuhkaan Mannerheimintiellä, josta vähän ennen aluksen lähtöä kerroinkin tarjoilijalle joka oli kertonut asian kapteenille ja kun kuulimme pari minuuttia vaille lähtöajan että kaveri on jo Havis Amandan kohdalla ja jää pois ja juoksee, niin kapteeni lupasi odottaa, mikä oli mahdollista koska tälle laituripaikalle ei ollut tulossa heti uutta alusta. Kaverimme myöhästyi 4 minuuttia ja alus irtaantui kaijasta 5 yli 13. Tästä reilusta toiminnasta suurkiitos henkilökunnalle. Tapaamme kavereitten kesken pari kertaa vuodessa, joten olisi ollut vahinko myöhästyneelle. Hän lähtee varmasti ensi kerralla ajoissa.
Risteilyn selostukesta ei saanut oikein mitään selvää vaikka istuimme kaiuttimen vieressä Selostukset voisi olla saatavilla myös paperisina, jotta ne voisi tarvittaessa myös lukea.
Epäselvän tilausjärjestelmän takia oletimme saavamme Kieltolaki-illallisristeilyn. Varasin sen, mutta olikin tavallinen klo 15 risteily.Veloitus oli myös korkeampi. Kompensoitiiin jälkiruualla. Selkeytystä hommaan, kiitos.
Hinta-laatusuhde ei ihan täsmännyt. Ruoka oli lähes koko ajan loppu ja buffettia täydennettiin todella hitaasti. Lisäksi kokonaissumma yllätti kun ruoka 48€n päälle tuli risteilyhinta 26€. Lisättiin siis ruoan päälle. Olin varausta tehdessä i täysin varma, että illalliseisteily maksaisi 56€ henkilö.. Siihen nähden oli kiperän paljon huonosta ruuasta mikä oli loppunut koko ajan.
Kuha oli suolatonta, alkuruoka hyvää ja riittävän monipuolista. Henkilökunta mukavaa
Kiitos. Kiva sopiva aika.Palvelu hyvää ja ruoka. Kelikin sattui sopiva
Loistava matka, loistava ruoka ja palvelu ja upeat maisemat, kiitämme lämpimästi.
Keittiö ja tarjoilija yrittivät parhaansa mukaan tarjota hyvin rajoitetun ruokavalion asiakkaalle sopivan menun. Ehkä joku meni pieleen, kun oireet ilmaantuivat. Aiheuttaja voi olla esim. gluteenia sisältävät öljy, leivän murunen tai lusikka, jolla on käsitelty gluteenista ruokaa. Kiitos yrityksestä.
Hyvä palvelu ja ruoka, hauska tunnelma, vaikka laiva ei ollut edes puolitäysi. Vesielementti oli rauhoittava ja viilentävä.
Liian suppea buffa, ei salaattia edes, vesikään ei kuulunut hintaan
Kyseessä oli äitienpäivälounas, joten siksi tunnelma oli hyvä. Ruoka oli ihan ok, joskin menu herätti suuremmat odotukset. Seisovan pöydän kattaus oli hieman sekava eikä kaikissa ruokalajeissa ollut ottimia. Tarjolla piti olla neljä eri jälkiruokaa, joista kakku jäi kokonaan saamatta. Creme brulee oli pelkkää sotkua, ja jossain vaiheessa jälkiruokapöydässä oli vain tuc-keksejä. Ei valitettavasti ollut hintansa väärti, kun 1/3 menusta jäi saamatta. Kompensaationa kahvit ja vedet jätettiin veloittamatta, mutta silti 400 euron lasku jäi vähän harmittamaan. Mukava ele oli, kun lähtiessä äideille jaettiin ruusut. Ja maisemat olivat aurinkoisessa säässä tietenkin hulppeat.
Erityisruokavalioon ( ilmoitettu hyvissä ajoin ) oli tarjolla todella vähän vaihtoehtoja.Edes lihaa ei ollut tarjolla ja kalasta vain silliä tarjolla. Kateismaksu ei onnistunut avustettavallani. Jo ihan risteilyn alkuvaiheessa neljästä WC:sta vain 1 toimi. Eivät vetäneet ja pöntössä oli valmiina ulostetta sekä virtsaa. Tästä kerrottu henkilökunnalle. Kokemus erittäin epämiellyttävä. Olisin sitä mieltä, että uusi risteily ruoalla veloituksetta olisi paikallaan. Positiivista: henkilö kassalla sekä muutama muu työntekijä kohteliaita.
Ruokaa ei tarvinnut jonottaa, palvelu pelasi pyydettäessä, mukaan mahtui kaverikin, vaikka varaus oli vain kahdelle. Kokonaisuus oli hyvä,
Todella surkea kokemus. Palvelu alaarvoista. Jätän jatkossa välistä ja suosittelen muitakin jättämään väliin. Olin tilannut menun etukäteen. Saimme pääruuat 10 minuuttia ennen paluuta rantaan kun kyselimme ruuan perään. Viereisessä pöydässä ollut seurue ei saanut maksamiaan ja tilaamiaan ruokia ollenkaan. Missään vaiheessa tarjoilijat eivät vaivautuneet kysymään meiltä tarvitsemmeko jotain. Palvelua saimme vain pysäyttämällä blokkarit joille piti kertoa mitä haluaa. Jos haluaa nähdä helsinkiä laivalla ehkä, jos haluaa ruokailla niin kannattaa syödä jossain muualla.
Laivan reitti oli hyvä ja valokuvauksellinen, mutta ruoassa oli toivomisen varaa.
Kaunis KIITOS hyvästä palvelusta ja toiveidemme huomioimisesta. Ihana ilta <3
me and my daughter hoped to seat next to window while eating, but the waitress decided to put us on the table that was reserved already to someone else and asked us to not sit next to window. we asked why, and she had no good reason. maybe we looked different so she decided to give us the unfavourable table.
Pääruuat tulivat pöytään 15 min ennen risteilyn päättymistä vaikka tilaus oli tehty etukäteen.
Laivalla ruokailua ei ollut varannut kukaan muu kuin me, joten olimme mieheni kanssa kahdestaan syömässä kalapitoisen lounaan, joka oli oikein hyvää ja sitä oli todellakin riittävästi. Henkilökunta oli ystävällistä ja ammattimaista.
Kiertolakiristeilyn ilta oli upea; tuuleton ja lämmin. Odotusaikana olimme ulkona ihastelemassa saariston kauneutta.
Kiva päivä, laivalla oli ihanan vähän ihmisiä, joten oli kivan avaraa. Ruoka hyvää ja palvelu myös
Ruoka oli oikeesti hyvää, henkilökunta myös hyvää ja osaavaa ilma mainio
Varaukseni netissä sujui hyvin,sain vielä edellisenä päivänä vahvistus- ja pöytävarausviestin. Mutta,mutta....kun olimme antaneet juomatilauksen tarjoilija alkoi kysellä tilaamiani ruokia useaan kertaan! Herätti ihmetystä, koska olin Kapteenin menuvaihtoehdoista valinnut meille (4hlö) sopivat vaihtoehdot heti kun niitä pyydettiin ja saanut vahvistuksen. Tätä menuvalinta keskustelua käytiin sitten useaan kertaan. Tarjoilija oli englantia puhuva, seurueemme englanti mielestäni ymmärrettävää....Hän olisi voinut alussa pyytää henkilökunnasta jonkun suomea puhuvan avukseen! Sitten jos on tarkoitus että selostusta Kieltolaki teemasta kuunnellaan, pitäisi äänentoiston olla parempi, ottaen huomioon seurueet joilla ääni kohosi illan mittaan aika häiritseväksi. Olisivatko kuulokkeet hyvä vaihtoehto? Muuten risteily oli mielenkiintoinen ja sääkin suosi. Myös ruokailutila laivassa oli siisti ja kauniisti katettu.
Ruoka oli erittäin herkullista, mutta buffesta loppui ainakin väliaikaisesti ruokia kesken. Ruokaviini tarjoiltiin ennen alkujuomia ja kieltolakijuomia ei esitelty lainkaan. Onnistunut kokemus kokonaisuutena.
Risteilu oli kaikin puolin onnistunut, loistavaa säätä myöten. Jokin reittikartta olisi ollut kiva tai sitten huomannut sitä, mutta ei se haitannut. Risteilyn pituus oli sopiva, ettei ollut kiirettä ja rauhassa syödä ja nauttia maisemista. Myös buffet oli monipuolinen ja pidin valitsemastani kasvisruoasta. Kiitos!
Maukas ruoka ja hyvä, joustava palvelu sekö oikein kiva risteily!
Hyvä ruoka. Hyvä palvelu.Hyvä ilma syyskuu 1 pv. Mielenkiintoinen tarina.
Ruoka todella hyvää, mutta pääruokaa sai jonkin aikaa odottaa, ja se oli kylmää. Matkustimme ja söimme yläkerrassa, siellä mukavan rauhallinen tunnelma.
Itse kieltolaki tarina ja saaristo oli hyvä. Meillä oli buffetti ja sitten sen lisäksi se menu. Alussa meitä kehotettiin hakemaan buffetista ruokaa. Kävimme hakemassa kerran ruokaa ja meidän lautaset vietiin pois joten oletin että pääruoka tulee kohta. Ruoka ei kuitenkaan tullut kun vasta viimeisen 30min aikana ja kun se tuli se oli ruokaa.
Ruoka oli tosi hyvää. Palvelu toimi hyvin ja ilma oli kaunis. Ainoastaan musiikki oli hieman ärsyttävää välillä.
Olen ollut aiempina vuosina ennen koronaa 2 krt ja silloin kokemus on ollut erinomainen. Nyt tietenkin tätä vasten peilaten en ollut tyytyväinen. Toin varta vasten risteilylle 2 asialastani, jotta voimme hyvän ruuan ja kauniin miljöön loihtia kivan illan kiitokseksi kuluneesta vuodesta. Valitettavasti olin/mme pettyneitä. Asiat olivat seuraavat - buffee oli esillä kuin keskiverto lounasbuffassa. Aiempina vuosina se on ollut näyttävästi esillä ja hyvin kauniisti katettu. Tätä odotin nytkin ja josta olin nimenomaisesti maininnut ja kehunut - buffassa oli liikaa pelkkää kalaruokaa. Toinen asiakkaistani on allerginen kalalle. - saimme kivan pöydän kolmelle, mutta se olikin kaiuttimen alla. Näin ollen keskustelua ei pystynyt pitämään yllä. - ylihinnoittelu on pahin! 29e/henki kuppilatyyppisestä buffeesta on liikaa. Lisämaksusta toki olisi saanut vaikka mitä, mutta eism. me emme tulleet risteilylleähkyä syömään, joten valitsimme vain buffeen kevyemmäksi iltaruoaksi. - ylihinnoittelu nro 2--kahvi maksaa erikseen? Siis mitä? Se maksoi erikseen vaikka olit ottanut 15€ lisäruuan???Olimme aivan shokissa!!!! Sen yllätyksen kunniaksi emme ottaneet kahvejanne kukaan meistä. Ymmärrän, että kahvi veloitetaan erikseen asiakkailta, jotka eivät mitään muuta tilaa, mutta että illallisvierailtakin? Onnistuitte; - henkilökunta oli ystävällistä - kuppilatyyppinen bufeen ruoka oli osittain oikein herkullista. Tosin hiilisilakat tmv, kuivattu kinkkutyyppinen ruoka ja graavikala olivat ylisuolaisia (maistoin, mutta en voinut syödä) - kapteenille kiitos! Meno oli tasaista ja risteilyvieraat hyvin otettu vastaan. - yläsalissa oli kiva syödä. Ilma siellä oli raikas (toisin kuin alasalissa) eikä nk "silakan haju" leijunut kosteassa, kajuutassa. SUmma summarum: jos olette halunneet kehittää niin suunta ei aiempiin kokemuksiin nähden ole oikea. Olen itse yrittäjä ja ymmärrän toki, että katteet tuovat teille palkan ja joista korvataan kuluja.. Halusin kuitenkin kehitysmielessä tämän kirjoittaa teille. Kiitos muutoin kivasta illasta! PS. Yksi vireistani on opas Helsingissä, joka tutustustuttaa esim. risteilylaivojen vieraita täällä pk-seudulla. Ystävällisin ja rakentavin terveisin Marianne Kuosa